vrijdag 10 mei 2013

Omslagdoek

In maart van vorig jaar had ik al eens een omslagdoek gehaakt van sokkenwol. (Zie hier dit bericht:
Daar krijg ik (nog steeds) veel vragen over en iedere keer als ik er dan zelf weer naar kijk denk ik, inderdaad wat een mooi patroon.
Daarom heb ik 'em nog een keer gemaakt. Dit keer niet van sokkenwol maar van Lace Lux. Dat is een heel dun garen met 310 meter op een bolletje van 50 gram, met een beetje metallic glans er op.


In tegenstelling tot de omslagdoek van vorig jaar heb ik deze ook lekker groot gemaakt. Ik ben tenslotte zelf ook lekker groot ( ha!) In het originele patroon ( http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=137&d_id=29&lang=nl ) is de rand met een afwijkende kleur gehaakt en dat heb ik hier dan ook gedaan.


Het is jammer dat de kleuren op de foto niet echt goed overkomen, deze zijn in het echt veel helderder. Ik zeg: laat die zwoele zomeravonden maar komen! Tot die tijd hangt deze doek gewoon in de winkel!

Fijn weekend allemaal en voor alle moeders hoop ik dat jullie lekker verwend mogen worden zondag!

5 opmerkingen:

  1. Hei Jeanette, je omslagdoek is heel mooi, ik heb er ook twee in dit patroon!
    Inez, ineseda.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Inez, heb ook even op jou blog gekeken. Wat een mooie dingen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave kleuren :-)
    Mag ik vragen hoeveel toeren je extra gedaan hebt?? Ik heb deze omslag doek ook gemaakt, het patroon aangehouden ( met Katia Darling ). Maar ik vond hem erg klein :-(.
    Mijn moeder ( is niet zo groot ) is er wel erg blij mee.
    Groetjes, Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Dominique, ik zal morgen als ik op de zaak ben even de toeren tellen. Ik laat het je weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In het echt is ie nog mooier :-) Misschien dat ik na al de amigurumi's me er toch nog maar eens aan moet wagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen