woensdag 2 januari 2013

Sokjes

Gisteren schreef ik al even dat ik in de afgelopen dagen ook nog gebreid had. Van de restjes sokkenwol heb ik sokjes voor om de stoelpoten gemaakt. Een idee wat ik een tijdje geleden zag in een blad. Ik meen dat het de Libelle was maar helemaal zeker ben ik er niet van.  Dat idee is in ieder geval blijven hangen en nu heb ik voor twee stoelen deze sokjes gemaakt. Het is niet alleen erg grappig om te zien maar ook erg handig. Nu hoef ik niet steeds meer de viltjes onder de stoelpoten te vervangen.


Ik heb 40 steken opgezet, verdeeld over 4 naalden. Vijf toeren boordpatroon gebreid en daarna nog 10 cm. tricotsteek en toen op iedere naald 2 steken geminderd totdat er in totaal nog 8 steken over waren. Draad doorhalen en afhechten. Het is echt een fluitje van een cent!
Nog maar 10 stoelen te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten