vrijdag 6 april 2012

Restjes

Wanneer je net als ik verslingerd bent aan het sokkenbreien èn op niet al te grote voet leeft, blijf je altijd zitten met restjes. Omdat weggooien zonde is, bewaar ik dat dus allemaal netjes in een doos en zo af en toe zit ik daar naar te kijken en denk: "wat zal ik hier nou eens mee doen?" Als ik een goed plan heb bedacht komt het er altijd op neer dat ik weer wat extra wol erbij moet doen en zo creëer ik nog meer restjes.................... Maar afgelopen week had ik ineens een helder momentje. Ik breide een minisok en maakte het met een lintje aan een sleutelhanger vast.
Ik weet niet wat jullie er van vinden maar zelf vindt ik het erg leuk geworden. Vermoedelijk kan ik wel 100 van deze sokjes maken voordat de bodem van de restjes-doos in zicht komt maar het is wel een gezellig "effe-tussendoor"werkje.

2 opmerkingen:

  1. wat een leuke oplossing voor het restjes "probleem"
    Ik ben met sokkenwol Hexagonen aan het breien voor een dikke deken
    Ook heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee!
    Je zou het kunnen gebruiken voor je fietssleutel en dan in het sokje
    je winkelmuntje doen (ben je die ook nooit meer kwijt :-)
    Ik kan niet breien maar een sokje haken kan natuurlijk ook!
    Bedankt voor het idee, ik slinger hem meteen pinterest op.

    BeantwoordenVerwijderen